FANDOM

" W Kościele Katolickim całkowite lub częściowe darowanie kary za grzechy , wcześniej złagodzone co do winy w skaramęcie pokuty . Odpust za pośrednictwem Kościoła może uzyskać odpowiednio usposobiony chrześcijanin , znajdujący się w stanie łaski uświęcającej , po sepłnieniu określonych warunków przypisanych do danego odpustu . Za pośrednictwem osoby żywej  odpustu może dostapić także zmarły . "

- Encyklopedia Polonica , Strona 1694

" Lud czujący już od lat nienawiść do duchowieństwa z powodu rozpustnego ich życia, jedynie jeszcze przez obawę piekielnych kar okazywał im na zewnątrz pewne uszanowanie; teraz i ta przeszkoda upadła. Wszędzie dawały się słyszeć skargi i gorzkie szyderstwa o chciwości pieniędzy, jaką odznaczało się duchowieństwo . "

- Historyk Merle d'Aubigne , " Historya Reformacyi XVI wieku " Strona 199

" Będąc bogatym ponad magnatów, czemu to papież nie za swoje własne pieniądze, lecz za pieniądze ubogich wiernych buduje kościół św. Piotra ? "

- Marcin Luter , Teza 86 , Wyznanie Augsburskie , " 95 Tez ks. Marcina Lutra z 1517 roku "

Zrabowanie Kościoła - 2.25 $

Spalenie Domu - 2.75 $

Fałszerstwo - 2.00 $

Jedzenie Mięsa w Wielki Post - 2.75 $

Rozbój - 3.00 $

Uderzenie Kapłana - 2.75 $

Nakłananie do Abrocji - 1.50 $

Dokonanie Aborcji - 1.50 $

Zauroczenie Dziewicą - 2.00 $

Zabójstwo Ojca , Matki , Siotry lub brata - 2.50 $

Cudzołustwo przez Zakonnice - 5.00 $

Cudzołustwo przez Księdza - 10.00 $

Rozgrzeszenie wszystkich przestępstw - 12.00 $

Tak zwany namaszczony przestępca , który uzuskał przebaczenie od Kościoła w skutek kupna odpustu , nie mógłbyć prawnie ścigany przez władze świeckie za popełnione morderstwo w tym inne przestępstwo . Katolicy aby nie odejść z jawnie złej instytucji Katolickiej , okłamują współwyznawców , że odpowiedzialność za odusty ponoszą tylko konkretne osoby a nie Kościół Katolicki . Przenoszą oni winy na takie osoby jak Katolicki Arcybiskup Albrecht Brandenburski , ale nie są w stanie zafałszować Historii odpustów , bowiem tą osobą która zleciła ten demoniczny proceder zatracania ludzi w piekle i szyderstwa z Ewangelii , był sam Papież Leon X .

Czasy Współczesne Edytuj

SOBÓR WATYKAŃSKI II STWIERDZA :

Kościół nakazuje że stosowanie odpustów , bardzo pożyteczne dla chrześćijan i zaaprobowane władzą świętych soborów , powinno być zachowywane w kościele i potępia anatemą tych którzy twierdzą że są bezużyteczne , albo że kościół nie ma władzy by ich udzielać .

Dzisiejsze Praktyki Odpustowe :

Karta Maszalna - Możliwa do uzyskania na każdym cemnatarzu , wpisuje się swoje nazwisko i nazwiesko osoby zmarłej i w zamian za ofirare pieniężną kapłan umieści tę kartę na ołtarzu gdy odprawia Msze , co rzekomo za zmniejszyć czas cierpienia w Czyścu danej osoby zmarłej .Kościół nie daje jednak gwarancji o ile czas zostaje skrucony lub ile jeszcze mszy musi zostać odprawionych , zanim bramy nieba się otworzą . Dlatego kupuje się wielokrotne msze z najdzieją że znajdzie się ich wystarczająca liczba .

Inny sposób na uzyskanie odpustu dziś - "Święte" schody w Watykanie