FANDOM

Został zapoczątkowany przez Szymona Maga , to wyjawia Elivas Lewi . Czci on lufyfera , jego jasną stronę niosącą światło . Gnostycyzm głosi że jest on prawdziwym synem bożym . Jezus jest drugim synem który został pokonany przez pierwszego i który został wyrzucony . Czyli lufyfer jest kimś wybitnym , zwycięzcą w bitwie i będzie tym któremu będzie oddana cześć w czasie ostatecznym . Jest to również doktryna Kabalizmu której Gnostycyzm jest spadkobiercą . Przez całe lata ideologi Gnostycyzmu dawał schronienie zakon Templariuszy , przechowali oni tajemnice gnostycyzmu .

Jeden z Zakonów katolikich - Rycerzy Chrystusa , ściślej Zakou świętego Zbawiciela z Monrealu , został w wcielony do Zakonu Templariuszy . Jego Herbem był krzyż zawierający litere " M " . Należy pamiętać że po templariuszach wiedzę gnostycką przejeli Jezuici którzy odpowiadają za stworzenie Masonerii , litera M w Masonerii gra kluczową rolę .

Kościół katolicki zachował w pełni Gnostycyzm . Bilioteka Gnostyckiego stowarzyszenia ma niechrześcijański rodowód wywodzący się z hellenistycznego gnostycyzmu , pisma tych hellenistycznych pogańskich liderów znane są jako Corpus Hermeticum - hermetyczny zbiór pism .

Zagubiły się w zachodniej cywilizacji łacińskiej a w czasie włoskiego odrodzenia  Cosimo de Medici zebrał te wszystkie hellenistyczne pisma i umieścili w swojej Bibliotece .

Rodzina " Medici " miała tak duże wpływy że wywodzą się z niej nawet sami Papieże i królowie jak Leon X , Klemens VII i Pius IV . Wszyscy oni należyli i pochodzili właśnie z rodziny Medici .

W czasie renesansu ta Gnostyczna nauka stała się częścią Biblioteki Watykanu . Cała Gnostycka nauka została przekazana Jezuitą , którzy mieli zniszczyć zasadę Socla Scriptula .