FANDOM

Johann Tetzel - " Gdy moneta w sarbące zabrzęczy , dusza w czyścu dłużej sie nie męczy " Główny Papieski wysłannik sprzedający odupsty . Mnich zakonu dominikańskiego . Chodził on od miasta do miasta z odpustami i skrzynkami na pieniądze zbierając z Polecenia papierza Leona X pieniądze z których to potrzeba było na ukończenie bazyliki św. Piotra w Rzymie , od niego otrzymał bulle papieską uprawniajacą go do legalnie do tych czynów . Posiadał jeden z kluczy do skrzyń z złotem , pozostałe dwa posiadły banki i rządy cywilne .

Zapewniał że odpusty są najwiękrzym darem bożym oraz najbardziej wartościowym . Udzielał odpustów ludzią równiez za przyszłe grzechy .

Podobnie jak Papierz Bonifacy 200 lat wcześniej gosił z polecenia Papierza że żywi mogą zyskać odkupienie za zmarłych .

Wpad on w konflikt z Marcinem Luterem na którego ziemiach działał którynie popierał jego czynów tak jak któych nie poparł jego działań lokalny władca .

Johann Tetzel

Pewien mąż z Saksoni słyszał Tetzla w Lipsku , był zszokowany jego nauczaniem , poszedł do niego i zapytał czy posiada prawo do odpuszczania grzechów które dana osoba ma zamiar uczynić , na to ten odpowiedział mu że owszem - z upoważnienia papierza . Powiedział

Tetzli że chce zemścić się na swoich wrogach bez narażenia życia i jest mu za odpust gotów zapłacić i uzyskał go . W pewnym Lesie między Jutabok a Heblinem czekał razem z swoimi sługami na Tetzla . Tam pobito go i odebrano mu skrzynie z złotem . Ten podał sprawe do sądu , ów zacny mąż pokazał list odpustowy podpisany własnoręcznie przez Tetzla który usprawiedliwiał jego przyszły grzech , został zwolniony przez księcia Grzegorza . - History of Reformation  S. 46

Thomas More

Thomas More

Thomas More :

Katolicki zwodziciel , Papista i morderca niewinnych ludzi , zdrajca Reformatora Williama Tyndala i ludobójca jego zwolleników którzy uwierzyli w Ewangelię .

( More ) Napisał w sumie 9 książek zwalczających Tyndala , poświęcając prawie 1000 stron , argumentą oraz inwektywą wobec Reformatora , zawsze broniąc niepodważalności autorytetu Papieża , Kościoła Rzymsko Katolickiego . "

- " Fire for the Ploughman : A Gallery of Characters in Tynale's Life " , Jack Caulfield

" Co do heretyków to duchowieństwo ich potępia a ponieważ na to zasługują , władza świedzka pali ich na stosie . Po przejściu przez ogień Smithfield , trafiają do piekła gdzie niegodziwcy płoną na zawsze . "

- Thomas More ,  " The Search for the Inner Man " Louis Lohr Martz , Strona 4

Osobiście w swoim domu posiadał Dyby i pręgierz , aby przesłuchiwać Heretyków osobiście . Jednak mimo śmierci Tyndala , jego modlitwa gdy płonoł na stosie została przez Pana Boga wysłuchana , i Król Angli Henryk VIII , Autoryzował przekład Biblii na język Anglieski , Thomas More , został zaś stracony jako zdrajca , z powodu okazywania niezmiernego posłuszeństwa Papieżowi .

Paul F. Knitte

Paul F. Knitte

Paul F. Knitter :

Słóżył jako misjonarz słowa bożego , zakon werbistów . Obecnie profesor Teologi . Studiował na Papieskim Uniwersytecie Gregoriańskim należącym do Jezuitów . Studiował u Carlla Ranera który był Jezuitą któremu powieżono zadanie podporządkowania wszystkich kościołów Rzymowi . Knitter napisał książke pod tytułem "Nie ma innego imienia ?" . Roztacza on wizje że można zostać zbawionym w jaki sposób nam się podoba o ile tego chcemy i do tego dążymy .

Teilhard de Chardin

Teilhard de Chardin

Teilhard de Chardin - Jezuita , Wielki propagator Nauki NEW AGE , wielki zwolleniki organizacji narodów zjednoczonych , najczęsciej cytowany okultysta ruchu NEW AGE .

Autorka Sprzysiężenia wodnika - Merlin Ferguson , wyjawia że Teilhard był najczęściej cytowany z pośród 185 przywdudców ruchu NEW AGE w odpowiedzi na pytanie " kto najbardziej wpłynoł na ich życie "

" Teilhard marzył o społeczeńśtwie stającym się bogiem , gdzie każda jednostka osiąga swoje bycie bogiem w punkcie "Omega" . Ten punkt widzenia stał się punktem dla wielu przywudców ruchu ruchu NEW AGE . "

- P.T. de Chardin : Chrześcijaństwo i Ewolucja S.130

Dokonywał on oszustw i fałszerstw przy które słóżyły wsparciu teorii Ewolucji . Współpracował przy oszustwie człowieka z Piltdown , oszustwa którego później stał się sadkobiercą , nikt nie miał więkrzego wpływu na myślenie Ewolucyjne Europy jak Teilhard de Chardin .

Sam Teilhard pracował później w chinach gdzie wykopał " człowieka z Pekinu " czyli kolejne oszustwo .

Jednak naukowe fałszyerstwa to jeszcze nic przy aspektach wiary .

" Czy Ewolucja jest teorią , systemem albo hipotezą ? Jest czymś znacznie więcej : to ogólnie założenie któremu muszą się pokłonić wszystkie teorię , wszystkie hipotezy , wszystkie systemy muszą upaść na kolana - i dopiero w świetle niego wszystkie systemy i hipotezy mogą udowodnić sens swojego istnienia i prawdziwość .

- Teilhard de Chardin , Wietualna Wandea articule : Teilhard de Chardin and bis influence , The phenpeon of man pg. 218 - 219

Początkowo Rzym udawał że nie ma z jezuitą nic wpsólneog , jendak 26 lat po jego śmierci został natychmaist przygarnięty a jego dzieła dały podwaline dla Watykańskich ruchów odnowy od II soboru watykańskiego .

Kardynał Suenens

Kardynał Joseph Suenens - zwycięsca nagrody Templetona z 1976 roku , Wybrany przez Papieża Jana XXIII jednym z głownych architektów spotkań Soboru II Watykańskiego , gdzie słożył on na jego wszystkich czterych głownych komitetach .  Mason Inicjowany 15 czerwca 1967 roku . Stwiedził on :

" Odkąd miałem to ( charyzmatyczne ) doświadczenie , moja lojalność do Ojca Świętego jako Namiestnika Chrystusa podwyższona i wzmocniona . Moje uznanie do Marii jako współodkupicielki i pośredniczki mojego zbawienia zostało zapewnione . Moje uznanie mszy jako ofiary Chrystusa zostało teraz wzmocnione . "

Anthony de Mello

Anthony de Mello

" Mnie osobiście spotkanie z zen zainspirowało do szukania prawdziwej, głębokiej duchowości, w momencie, gdy Kościół katolicki zbytnio mnie nie obchodził. Moim pierwszym „mistrzem duchowym” był Anthony de Mello SJ, dzięki niemu zainteresowałem się bardziej duchowością chrześcijańską, zacząłem żyć w Kościele i w końcu zostałem jezuitą. "

- Jezuita ksiądz Wojciech Werhun na temat Zen w chrześcijaństwie

Anthony de Mello to hinduski jezuita , psychoterapeuta , mistyk , kierownik duchowy , jest więc on otwartym okultystą działającym z ramienia zakonu Jezuitów w celu infiltracji duchowości Europejskiej .

W swoich książkach i konferencjach , łączy on tradycyjną mistykę europejską z myślą Dalekiego Wschodu , często zachaczając o psychologie . Proponuje on metody uznawane obecnie za nowatorskie , takie jak psychoterapia .

Połączenia psychologi ludzkiej z okultyzmem nie są niczym zadziwiającym , jest to w pełni zrozumiałe , cała geneza dziejszej psychologi wychodząca od Karla Junga czy Zygmunta Froida jest czystym okultyzmem tak jak metody stosowane przez psychologie .

Jezuita Robert Kennedy

Jezuita Robert Kennedy

Jezuita Robert Kennedy , katolicki ksiądz i mistrz Zen . Autor Książki " Dary Zen dla Chrześcijan " .

Święcenia kapłańskie otrzymał w Japonii , tam też praktykował i studiował zen u mistrza Roshiego Kouna Yamady . Jako pierwszy katolicki ksiądz w USA otrzymał honorowy tytuł Roshi . Zajmuję się on również Psychopetrapią w nowym Yorku .

Propaguje on wiarę i naucza Chrześcijaństwa wymieszanego z Buddyzemem .

Ksiądz Piotr Pawlukiewicz

Ksiądz Piotr Pawlukiewicz

Ksiądz Piotr Pawlukiewicz , propagator hinduistycznych praktyk pod osłoną chrześcijaństwa , jako " Medytacji Chrześcijańskiej " .

" Hałas jest narkotykiem , ktoś może powiedzieć " Ah , jestem wolny od wszelkich uzależnień , zero narkotyków , w ogóle alkohol to nie , nie pale , diete mam dobrą . " Uważaj bo jeszcze jedna rzecz została którą możesz się narkotyzować - Hałas . Hałas który właśnie nie pozwala nam zejść  w głąb siebie , Hałas który nie pozwala nam zobaczyć " kim ja jestem ? . "

- Ksiądz Piotr Pawlukiewicz , " Medytacja Chrześcijańska " , Homolia z 2008 roku

Trucker Hiob

Trucker Hiob

Hiob Mason

Trucker Hiob z Masońskim Znakiem Piramidy

Truker Hiob - Katolicki Propagator Katolicyzmu w Katolickim Polskim Internecie . Głosi on niebiblijne doktryny katolickie , jego film pod tytułem " czy protestanci będą zbawieni " został obalony , gdzie fałszywe próbował nieudolnie odpowiedzieć na pytanie czy protestanci będą zabwieni poza kościolem katolickim , utrzymując katolicką doktryne mówiącą że " nie ma zbawienia poza kościołem katolickim " .

Jest on propagatorem Kultu Maryjnego . Jednym z przykładów nauki fałszywych doktryn kościoła katolickiego i celebracji jego świąt odnośnie Mari jest materiał z 1 stycznia 2016 roku " Nowy Rok Uroczystość Świętej Bożej Rodzicielki, Maryi " .

https://youtu.be/K3xCE-XYyfY

Mamy tutaj doczynienia z TRYWIALIZOWANIEM PANA JEZUSA . Mówienie że Pan Jezus był wdzięczny matce za to że go urodziła , to bzdura to Maria ma być wdzięczna za to że Pan Bóg ją ukształtował i pozwolił jej żyć anie na odwrót . Pan Jezus mówił do swojej matki " niewiasto " jest to określenie najmocniej spłycające a nawet pejoratywne i tak zwracał się do Maryi .
Więc mówienie : " Ja się urodziłem z matki więc murze być wdzięczny " i odnoszenie to do Pana Jezusa jest trywializowaniem BOGA . Jest to fałszywe założenie i nieprawdziwe .

2.00 Hiob mówi : " JA wam się postaram to wyjaśnić "
Czy Hiob jest Bogiem ? Hiob sam przyznał się na filmie że WIE o tym co napisałem powyżej , że Maria NIE jest matką Boską bo jest to nie możliwe i jest to bluźnierstwo , tak jak nas uczył modlić się Pan Jezus " Ojcze nasz który jesteś w niebie " to samo tyczy się Mari i każdego innego człowieka , grzesznego , który i człowiek Maria była . I mimo to że Hiob to wie , mówi że : " JA wam to wyjaśnię jak to jest do zaakceptowania " - nie to nie jest do zaakceptowania .

Jeżeli ktoś jest chrześcijaninem pełni wole BOŻĄ a nie SWOJĄ . Nie ma w chrześcijaństwie takiego zachowania jak odrzucanie prawdy i stawiania sobie bożków a potem widząc że jest to oczywiste kłamstwo , próbując USPRAWIEDLIWIĆ swoje odstępstwo przeciw Panu Bogu . A więc kim jest osoba która tak czyni ?

A więc Hiob mimo oczywistości fałszywości tej nauki mówi " JA wam to wyjaśnię " . W jaki sposób ? Otóż Hiob chce to wyjaśnić na SWOIM PRZYKŁADZIE . Mówi " ja mam matke itp. " A więc Hiob jest Bogiem tak ? Bo nie jest możliwe mówieniu i porównywaniu urodzenia Hioba do urodzenia Pana Boga Jezusa Chrystusa .

Jeżeli Pan Hiob nie wie że istnieją " istotne różnice " między urodzeniem Syna Bożego a człowieka ... akceptowanie wyjaśnię Pana Hioba może być możliwe tylko jeżeli wówczas Hioba byłby Bogiem a nie jest i nie będzie .

Po pierwsze połowa Genów , jeżeli myślimy w sposób ludzki , została dostarczona przez Ducha Świętego chociarz nie możemy spłyać tego do poczecia się normalnego człowieka więc nie wiemy i nie możmey mówić tu tak po prostu o ludzkiej bilogi .
Rola Mari była jedynie w tym że urodziła pana Jezusa , to wszystko .

A więc Hiob mówi " Moja mama dała mi moje ciało " ale to Bóg dał sobie ciało a nie Maria , jak Maria miała to zrobić skoro została poczęta przez ducha świętego a nie zapłodniona w ludzki sposób . Pan Jezus Chrystus dziś taki sam i na wieki .

Dalej Hiob mówi : " A Dusza ... " To absurd . Pan Bóg nie posiada jak człowiek " duyszy " A JEST BOGIEM JEST CAŁĄ PEŁNIĄ BOSKOŚCI i to nie Maria decydowala o ukrztałtowaniu ciała pana Jezusa bo to nie możłiwe nawet w logicznym sensie biologicznym a duch święty .

Hiob chce powiedzieć : Maria odpowiada za ciało Jezusa a sam duch święty za jego " dusze " . To jest największe trywializowanie istoty Boga z jaką się spotkałem . BÓG JEST BOGIEM .

" Moja mama jest moją mamą " Jak powyżej już pisałem , dla Marii Pan Bóg jest Ojcecm naszym który jest w niebie , " święć się imie twoje " . I Pan Jezus nie traktował Maryi w sposób szczególny co jasno jest pokazane w Biblii , jaśniej nie można .

Jeżeli Hiob tak mówi , czemu do swojej mamy nie mówił Niewiastwo ? NIE JEST MOŻLIWE traktowanie Matki Pana Jezusa w taki sposób jaki my zwykli ludzie a nie Syn Człowieczy trkatujemy swoje matki , nie można temu zaprzeczyć chyba że Hiob faktycznie się uznaje za Boga .

" Maryja urodziła panan Jezusa więc jest jego matką ' Tylko w ludzkim rozumieniu , jest Matką jedynie ziemskiej manifestacji Syna Człowieczego . Przypominam panie Hiobie że na początku tego filmu powiedział pan że fakt tego o czym pisałem powyżej to " nonsens " . Pownownie Truckerhiob przyznaje że tak nie jest .

Pastor Paweł Bartosik w rozmowie z Trukerhiobem , obalił jego fałszywą teologie którą głosi .

Protestant: Słuchaj, przeczytałem wczoraj w Biblii cztery rozdziały Listu do Rzymian mówiące o tym, że usprawiedliwienie mamy jedynie z łaski przez wiarę, nie zaś dzięki własnym uczynkom. Byłem zafascynowany tym, jak prosta i zarazem piękna jest Ewangelia!
Katolik: W porządku, tylko skąd wiesz, że twoja interpretacja tych rozdziałów, jak i  w ogóle całej Biblii, jest właściwa?
P.: Uważam tak na podstawie badania i porównywania fragmentów z różnych części Pisma Świętego. Przed czytaniem zawsze modlę się o mądrość od Ducha Bożego. Nie znaczy to oczywiście, że mogę sobie sam w dowolny sposób interpretować Pismo. Pomagają mi w tym np. Luter, Kalwin, inni komentatorzy Biblii oraz starsi w moim kościele. Stąd moje rozumienie Pisma nie jest jedynie moim własnym zrozumieniem w oderwaniu od zrozumienia poszczególnych urywków, jakie posiadał kościół w minionych wiekach. Choć oczywiście to ja oceniłem ich argumenty przemawiające za takim, a nie innym rozumieniem.
K.: A skąd oni, czyli twoi nauczyciele, Luter, Kalwin i inni protestanci, wiedzą, że ich zrozumienie Biblii jest właściwe?
P.: Użyli rozumu (tak jak robić powinien każdy z nas), by zbadać kontekst, tło historyczne i właściwie odczytać znaczenie danego fragmentu. Ja czynię podobnie.
K.: Ale to jest tylko ich oraz twoja subiektywna opinia.
P.: No wiesz, zawsze opinia każdego z nas będzie subiektywna. Rozum każdego z nas jest narzędziem za pomocą którego badamy prawdziwość jakichkolwiek stwierdzeń.
K.: Ja tego nie robię, bo to jest pycha polegająca na zaufaniu do własnego rozumu. Ja nie jestem teologiem, by zagłębiać się w interpretacje i próby zrozumienia Biblii. Sam mógłbym popaść w herezję. Popatrz tylko, ile jest rozłamów w protestanckim kościele. Ja czuję się bezpieczny idąc za interpretacją i tradycją kościoła.
P.: Jakiego kościoła?
K.:  Mojego, kościoła rzymskokatolickiego.
P.: Dlaczego idziesz za interpretacją i tradycją tego kościoła, a nie kościoła zielonoświątkowego, baptystycznego, luterańskiego lub prezbiteriańskiego?
K.: Dlatego, że jest to prawdziwy kościół Jezusa Chrystusa istniejący już od 2000 lat. Został założony przez Jezusa i to ten kościół jest fundamentem i podwaliną prawdy.
P.: Skąd wiesz, że jest to kościół założony przez Jezusa? Czy dlatego, że istnieje prawie 2000 lat? Czy też dlatego, że tak się o nim mówi? Podobnie przecież mówią o sobie Mormoni, świadkowie Jehowy, Dzieci Boga i inne grupy religijne? Ale czy są oni kościołem Jezusa?
K.: Na pewno nie.
P.: W takim razie skąd wiesz, że kościół rzymskokatolicki nim jest?
K.: Dlatego, że 2000 lat temu Jezus powiedział do Piotra, że on jest opoką na której zbuduje swój kościół, czyniąc go pierwszym papieżem. To jest zapisane w Ewangelii św. Mateusza 16:18. Od tej pory kościół i jego nauka są nieprzerwanie przekazywane drogą sukcesji apostolskiej do dnia dzisiejszego. A jedynym kościołem uznającym zwierzchnictwo papieża i jednocześnie będącym mu podległym jest kościół rzymskokatolicki.
P.: Skąd wiesz, że Jezus założył kościół na Piotrze i uczynił go pierwszym papieżem?
K.: Już ci mówiłem. To jest zapisane w Biblii, w Ew. św. Mateusza 16:18.
P.: To jest twoja interpretacja tego wersetu. Dlaczego mam ci wierzyć?
K.: Och, nie powiedziałem, że masz mi wierzyć. Poza tym to nie ja tak interpretuję ten werset, ale cały kościół.
P.: Chwileczkę, jaki znowu kościół?
K.: Kościół rzymskokatolicki.
P.: Dlaczego mam wierzyć interpretacji tego akurat kościoła?
K.: Dlatego, że jest on prawdziwym kościołem Jezusa Chrystusa.
P.: Ale poczekaj. Właśnie chcemy to sprawdzić. Dlatego właśnie spytałem ciebie, w jaki sposób mamy to zrobić. Czyż nie powiedziałeś, że powinniśmy skierować się do Pisma (całkiem słusznie) i wskazałeś na urywek, w którym to Chrystus według ciebie powierzył władzę w kościele Piotrowi?
K.: Tak powiedziałem.
P.: Skąd wiesz, że twoja interpretacja tego wersetu (że odnosi się on do papiestwa) jest właściwa?
K.: Myślę, że to jest oczywiste. 
P.: Widzisz zatem, że jest to twoja opinia. Każdą naszą opinię można zaklasyfikować jako subiektywną (naszą), zarówno kiedy ja wyjaśniam ci jakiś urywek z Pisma, jak i wówczas, kiedy ty twierdzisz, że kościół rzymskokatolicki jest jedynym kościołem Jezusa Chrystusa. To są nasze opinie, mamy jednak obiektywny standard (Biblię), według którego powinniśmy rozsądzać wszelkie spory. Wiele urywków jest zupełnie jasnych, zaś o trudniejszych powinniśmy rozmawiać z Biblią w ręku. Biblia mówi o sobie, że jest niczym miecz obosieczny osądzający nasze myśli i ona jest w stanie pokazać nam, kto z nas ma rację. Bóg dał nam Biblię napisaną zrozumiałym językiem, nie po to, byśmy domyślali się, co On chciał nam zakomunikować, ale byśmy to wyraźnie widzieli.
K.: Hm... Ciekawe stwierdzenia.
P.: Dlatego nie ma wymówki dla ludzi, którzy obowiązek porównywania i rozsądzania wszelkich kontrowersji według Pisma zrzucają na tzw. duchowieństwo lub kler, gdyż powinni dać nam biblijne podstawy do takiego postępowania. Ale kiedy zaczną nam tłumaczyć za pomocą Biblii, dlaczego to robią, zauważ, że to oni zaczynają interpretować Pismo. Bóg tak skonstruował ten świat, że nie ma ucieczki od praw logiki ani od subiektywizmu opinii. Co oczywiście nie znaczy, że nie możemy obiektywnie, czyli za Bogiem, poznać rzeczywistości. Dopóki mamy Biblię w dłoniach, jesteśmy w stanie to uczynić.
K.: Pomyślę nad tym. Dzięki za twoje spostrzeżenia.
P.: Bez względu na to, czy się ze mną zgodzisz czy też nie, będzie to twoja ocena. O jej prawdziwości decydować będzie zgodność z nauczaniem Pisma Świętego.

Rozmowa została opublikowana na Kościół.pl

Tony Palmer

Tony Palmer

Tony Palmer - Katolicki Infiltrator Protestantyzmu , byłby Protestant , Rzekomy Biskup Kościoła Episkopalnego . Działał na rzecz ekumenizmu - sprowadzenia " córek " do Matki - czyli Kościoła Katolickiego spowrotem .

Obok niego jawnie działał i spotykał się z nim inny katolicki agent - Ceneth Copeland , razem przemawiali i wymienili się uściskami między sobą w ramach ekumenizmu .

Tony Palmer powiedział że protestant protestantyzmu się skończył , oznacza to koniec kościoła Protestanckiego . Jego konkluzją było to , że każdy kto narodził się na nowo jest katolikiem , będąc częścią kościoła katolickiego .

" Więc Protest skończył się 15 lat temu . Teraz będe trochę uszczypliwy rzucając wyzwanie moim przyjaciołom Pastorom . Skoro nie ma już protestu , jak może istnieć Kościół Protestancki ? Może teraz znowu wszyscy jesteśmy katolikami . "

- Tony Palmer

Zginoł podczas wypadku na swoim skuterze . Został pochowany na katolickim cmenatarzu w katolickim kościele w Bath z Honorami przez Biskupa Katolickiego . Jego żona była katoliczką , na katolicyzm wychował swoje dzieci .