FANDOM

Prolog Edytuj

Po ujawnieniu rzekomego kodeksu Synajskiego przez oszusta Tiszendorfa , został on uznany za wielkiego uczonego i w całej Europie spływały na niego zaszczyty .

Lecz wkrótce po ujawiniu jego pracy została ona podważona przez słynnego eksperta w dziedzinie paleografii - Doktora Konstantina Simonidesa ( 1820 - 1867 ) będącego z pochodzenia Grekiem , człowieka uznanego za Geniusza w znajomości i rozpoznawaniu manuskryptów , cieszył się on więc w 19 wieku swoistą reputacją . Simonides posiadał kolekcje ponad 5000 starożytnych manuskryptów .

Simonides twierdził że kodeks synajski nie jest żadnym starożytnym Manuskryptem lecz współczesnym dziełem z roku 1840 ktorego autorem jet on sam w raz z dwoma innymi Grekami .

Simonides debetował publicznie przez Gazety z Tiszendorfem przez 4 lata . Tiszedorf dzięki wsparciu Watykanu zyskał poparcie wszystkim gazet Brytyjskich które zaatakowały Simonidesa jako oszusta , w tym samym okresie Protestancki Historyk J.A. Wylie , napisał o wpływach Jezuitów w Angielskich Mediach w książce " Jezuicka Morlaność , maksymy i spiski " .

Ostatecznie Simonides domagał się publicznej debaty z Tiszendorfem mającą rozstrzygąć wszystkie niepweności , jednak Tiszendorf odmówił publicznej debaty .

Sprawa Simonidesa Edytuj

Alexander von Hanbolck stwierdził że Simonides był zagadką . Inni uważali że jego znajomość języków starożytnych jest wybitna . Pewna 19 wieczna publikacja mówi o nim :

" Doktor Simonides jest z pochodzenia Grekiem , mówi i pisze klaszycznym językiem ojców biegle , czysto i elegancko . Od swego wuja Simonides przejoł świetną znajomość sztuki paleografi , stając się tak doskonałym sepcjalistą , że nie wielu go przewyższa zarówno w tej materii , jak i rozpoznawaniu Mansuksyptów . "

- " The Dail " , 2 Sierpień , 4 Wrzesień , 27 Grudzień , 1861

Simonides cieszył się w 19 wieku swoistą reputacją . Z jednej strony był szanowanym paleografem , lecz z drugiej strony , postrzegano go jak Greckiego Indiana Jhonsa , zaangażowanego nie tylko w badanie Manuskryptów , lecz również w walkę wyzwoleńczą Greckich Patriotów przeciwko Tureckiemu Imperium Ottomańskiego .

Jedna z uwczesnych gazet Tureckich donosiła że :

" Eskapady Pana Simonidesa odbywały się przez prawie 20 lat . W Alexandrii wdał się w bójkę z kilkoma Arabami , zastrzelił 2 z pistoletu a przez trzeciego , został ciężko ranny w głowę i twarz . W Macedoni w swoim kraju ojczystym , skutecznie wzniecił małe powstanie swoich rodaków którzy pod jego wodzą utworzyli oddziały patriotów . Odcięty przez żołnierzy Tureckich wprowadził ich do rzeki , i zabił około 150 z nich . "

- " The Bath Chronicle " , Czwartek , 13 Marca , 1862

Takie zanotowane historiie ukazują Simonidesa jako Greckiego Patriote walczącego z Turkami w ramach konfliktu datującego się od upadku Konstantynopola w 1453 roku , gdy Turcy podbili stolice dawnego Imperium Bizantyjskiego i Prawosławnego . W 19 wieku Grecy wspominali to tak , jakby zdażyło się dzień wcześniej .

Simonides najwyraźniej angażował się w częste potyczki z Turkami i dysputy z Łacinnikami - jak nazywał Rzymskich Katolików . Ponieważ zarówno Turcy jak i kościół rzymsko katolicki , zwalczali Prawosławnych Greków . Dla Simonidesa jedni i drudzy byli odwiecznymi wrogami .

Fałszerstwo Manuskryptu Synajskiego Edytuj