FANDOM

Fałszywość Psychoterapii Edytuj

Ojcem Psychologi jest Zgmunt Froyd . Uczniami Froyda byli Alfred Adler oraz Carl Jung . Po zdobyciu wykrztałcenia medycznego w Austrii , stworzył psychoanalize , metode teorytyczną którą używał w leczeniu pacjentów cierpiących na histerie . Posługiwał się takimi metodami jak hipnoza , interpretacja snów , czy swobodne skojażenia , by stwierdzić , jakie elementy podświadomości , były rzekomym źródłem zaburzeń umysłowych .

Stworzył on nieunaukową metode determinizmu psychicznego - załóżenia że życie człowieka jest uwarunkowane przez przeżycia podświadomości w pierwszych latach życia .

" Freyud rozwinoł koncepcje że w raz z doświadczeniem życia w wieku 5 lat , następują etapy rozwoju psycho-seksułalnego którym nadał nazwy , oraz że gdy przechodzimy przez te etapy , następuje stłumienie i zepchnięcie poświadomości . Z tego powodu podświadomość staje się rezerwuarem , z którego czerpiemy zachowania w późniejszym życiu . "

- Doktor Martin Bobgan 

Przekonanie że pierwsze 5 lat życia przesądza o życiu człowieka , jest całkowitym nienaukowym mitem . Jednak determinizm psychiczny znalazł swoje zastosowanie w psychoterapi .