FANDOM

Pierwsza wizyta papieża w Wielkiej Brytani w historii ludzkości odbyła się w 1982 r. za sprawą Jana Pawła II . W godzinach popołudniowych na stadionie Wembley zebrał się tłum jak sprawozdaje BBC - 80. 000 ludzi . Ta msza miała być pierwszym widowiskiem Papieża na otwartym powietrzu , śpiewali "on ma cały świat w swojej ręce" , klaskano go przejeżdżał w swoim papa mobile . Papież spotkał się z księciem Karolem i Arcybiskupem Conterbury który jest poddany królowej  . Papież po przylocie do Anglii całuje ziemie , kiedy Papież całuje ziemie oznacza to " to należy do mnie " . Papież oznajmił tłumą że jest to " dzień na który od wieków czekały pokolenia " .

Później w raz z Arcybiskupem Conterbury uklękną w miejscu gdzie zamordowano Tomasza Becketa . Czy niesie to istotne przesłanie ?

Papież całujący ziemie w Wielkiej Brytani

Tomasz Becket został zamordowany w 1170 roku . Królem był wtedy Henryk II  , jego rycerze zamordowali Tomasza Becketa .

Henryk II chciał zdominować w równym stopniu i kościół i państwo . Ten król odważył się powiedzieć " kościele TY nie będziesz mi mówić co JA mam robić , to JA mówie tobie co TY masz robić " . To wywołało mały problem .

30 Stycznia 1164 roku król ustanowił 16 praw mające na celu osłabienie wpływów Rzymu , to jest równoznaczne z wypowiedzeniem wojny , toteż Rzym natychmiast zareagował . Arcybiskup Conterberty odmówił , to był bohater ...

Powiedział " Nie ty królu , nie ty , mój Papież stoi wyżej nisz ty , to nie ty mi będziesz rozkazywał lecz ja tobie " .

Ale król miał władze i odznaczał się zawziętością . Wezwał do siebie Tomasza Becketa 8 Października 1164 roku przez rade królewską , ale Becket uciekł , stchórzył . Uciekł do Francji pod skrzydła Katolickiego króla Francji który był bardziej posłuszny nisz Henryk II .

To jest pierwszy bunt Monarchii Angielskiej przeciwko władzy papieskiej . I co się stało ?

Becket uciekł i tam ukrywał się pod ochroną rywala Henryka II - Luisa VII . W 1170 roku papież rozważał możliwość ekskomunikowania Wielkiej Brytanii . To znaczy że wszyscy są zgubieni ponieważ zbawienie przechodzi jedynie przez kościół katolicki .

Jak ci ludzie się wtedy czuli ? Cały naród stracony , wpadli w panikę , Król również drżał . Jedynie zgodna Henryka II na bezpieczny powrót do Angli zapobiegła temu ciosowi . Krół został zmuszony do Kapitulacji , czy chętnie to uczynił ? Nie , on zrzędził , zrzędził chodził po swojej komnacie i krzyczał ale nie miał wyboru . Krzyczał " Kto mnie wybawi od tego podłego mnicha ? " . I kto go usłyszał ? Jego rycerze go usłyszeli .

Wyzwolili go od podłego mnicha . Tomasz Beket został zamordowany w 1170 roku przez czterych królewskich rycerzy . I już trzy lata później , od razu Becket został kanonizowany i czczony jako męczennik który dzielnie wlaczył przeciw ludzią chcącym zawachać ingeręcje kościoła .

To jest symbol , był on pierwszym który powiedział "Wy będziecie" .

A papież  Jan paweł II przychodzi , klęczy z Arcybiskupem Conterbury na tym placu i całuje ziemie .

Królowa Angli jest całkowicie podporządkowana Papieżowi , należy ona do zakony rycerzy maltańskich , to mit że to protestnacki zakon , zakon maltański to militarny zakon całkowicie wierny papiestwu .Zakon Maltański .